TotalEnergies Charging Solutions richt pijlen op B2B-segment

Op het gebied van publiek laden heeft TotalEnergies Charging Solutions al grote stappen gezet, maar in het B2B-segment valt nog een hoop te winnen. Door de inzet en focus op het leveren van speciale services en dienstverlening streeft het bedrijf ernaar om in dat segment een marktaandeel van circa 10 procent te pakken.

TotalEnergies Charging Solutions, dat zowel een laadpuntoperator als een serviceprovider is, denkt dat er met een specifieke B2B-aanpak nog een hoop te winnen is. “We willen een laadmix aanbieden van publiek laden, snelladen alsmede thuis en bij bedrijven laden”, aldus Nick Vissers, die bij het bedrijf verantwoordelijk is voor de B2B-sales. “Voor deze doelgroep bieden we specifieke diensten aan, zoals een dashboard waarmee fleetmanagers op de laadmix kunnen sturen.” Daarmee kunnen fleetmanagers berijders bewegen om energiezuinig te rijden en bijvoorbeeld alleen indien noodzakelijk het dure snelladen te gebruiken. Ook biedt het bedrijf een laadpas aan waaraan men in de komende tijd functionaliteiten wil gaan toevoegen.  “We willen aan onze Charge+Business laadpas functies gaan toevoegen zoals een energielimiet, vergelijkbaar met de brandstoflimiet van weleeren de mogelijkheid om kilometerstanden toe te voegen en zo misbruik tegen te gaan.” Met behulp van deze laadpas wil het bedrijf gebruikers ook lagere tarieven en een loyaltyprogramma gaan bieden wanneer bij de laadpalen van TotalEnergies wordt geladen. Die zijn overigens ook toegankelijk met laadpassen van andere aanbieders.

Uptime richting de 100 procent

“We willen bedrijven ook helpen met het  installeren van laadinfrastructuur op de werkplek of bij berijders thuis”, vertelt Vissers. “We gaan samen met onze klanten kijken hoe de energietransitie er bij hen uit moet zien”, vult Evers hem aan. “Welke laadpalen zijn er nodig, hoe ziet het wagenpark eruit, wat voor ritten worden er gemaakt?” Ook worden er diverse diensten aangeboden die B2B-gebruikers maximaal ontzorgen. “We willen altijd stroom kunnen aanbieden en werken zodoende ook met laders die een geïntegreerde of externe batterij hebben en zo schommelingen in het stroomaanbod opvangen. Die hebben ook een managementsysteem om zo slim laden mogelijk te maken”, vertelt Vissers. “En we zorgen er bijvoorbeeld ook voor dat berijders die thuis laden automatisch worden terugbetaald, waarna wij de werkgevers factureren. Dat zorgt voor maximaal gemak en een maximale transparantie. Alle transacties zijn zichtbaar in 1 portal. Wagenparkbeheerders willen het liefst alles in 1 systeem.”

Daarnaast wil TotalEnergies Charging Solutions ook een betrouwbare partner zijn. “Onze Customer promises zijn belangrijke waarden bij ons”, stelt Evers. “Het is belangrijk dat gebruikers altijd via de app kunnen zien bij welke laadpaal ze terecht kunnen en dat ons eigen netwerk altijd werkt. We streven naar een uptime die richting de 100 procent gaat.”

The post TotalEnergies Charging Solutions richt pijlen op B2B-segment first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *