Pala Group en BMW winnaars bij uitreiking CX Awards op #DCDW Event
Bij de dealerholdings werd Dusseldorp tweede en Amega derde.
Pala Group en BMW zijn de winnaars van de tweede editie van de CX (Customer Experience) Awards, prijzen voor de beste klantbeleving voor (elektrische) autodealers en -merken. De awards werden gisteren (20 november) uitgereikt op het #DCDW Event in Almere.
Samen met Carmen Automotive BDC, Vibber en Multi-Value bezocht #DCDW de afgelopen maanden zo’n 20 dealers en 20 merken. Zij deden dit fysiek in de showroom, online (door het insturen van een lead) en telefonisch (380 telefoongesprekken). De jury beoordeelde de bedrijven en merken onder meer op reactiesnelheid, kwaliteit van de voorlichting, mate van actieve ondersteuning, kwaliteit van het salesgesprek en de mogelijkheid om een proefrit te maken bij een eerste bezoek.
Van de onderzochte dealers kwam de Pala Group het beste uit de bus, zo concludeerden de ‘mystery shoppers’. In hun juryrapport staat: ‘De vriendelijkheid, de deskundigheid en de actieve houding van de sales consultants verdient complimenten.’ De tweede plek in deze categorie ging naar Dusseldorp en Amega Groep werd derde. Op het podium van de CX Award in de categorie ‘automotive merken’ werd winnaar BMW geflankeerd door Peugeot (tweede plek) en Mazda (derde plek).
Vorig jaar, toen de CX Awards werden geïntroduceerd, won Mini in de categorie ‘automotive merken’. Nissan en BMW werden respectievelijk tweede en derde. Wat betreft de dealerholdings ging Van Poelgeest in 2023 met de prijs aan de haal. De zilveren medaille ging toen eveneens naar Dusseldorp. Van Mossel werd derde.
Juryrapport
De jury van de CX Awards deelde tijdens het #DCDW Event een aantal onderzoeksresultaten. Zo was de gemiddelde telefonische wachttijd 56 seconden. Van de online leads werd 92 procent opgevolgd. Naar aanleiding van een online aanvraag kreeg 61 procent een ontvangstbevestiging.
Verder werd 72 procent van de ‘mystery shoppers’ die fysieke showrooms bezochten binnen een minuut begroet (n=127). In 67 procent van de gevallen werd er spontaan een proefrit aangeboden na behoefte van de inventarisatie. Slechts 8 procent van de advisers biedt aan om mee te rijden met de klant (n=119).
The post Pala Group en BMW winnaars bij uitreiking CX Awards op #DCDW Event first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!