Gericht de juiste doelgroepen selecteren met Fleetdata en datagedreven targeting

Het succes van marketing- en salescampagnes valt of staat met het gericht selecteren van de juiste doelgroepen. Dat leidt tot waardevolle leads en een grotere kans op succesvolle deals. Mobiliteitspartner en leasemaatschappij Arval heeft dit aan den lijve ondervonden. Dankzij de integratie van Company.info’s Fleet & Mobility data werkt het salesteam van Arval nu veel efficiënter en doelgerichter. Martijn van der Valk, Manager New Business bij Arval, deelt hoe deze data zijn team helpt en welke resultaten het heeft opgeleverd.

Martijn leidt het acquisitieteam dat verantwoordelijk is voor het werven van nieuwe klanten voor leaseauto’s in het middensegment. Tot voor kort deden zij vooral aan koude acquisitie op het bestaande prospectbestand. “Dat zijn ex-klanten of prospects die we al eens eerder hebben gesproken,” legt Martijn uit. “Ik wilde dit proces verbeteren zodat we efficiënter zouden werken.”

In 3 stappen naar meer inzicht en focus.

Om gerichter te kunnen werken, heeft Arval een driestappenplan opgezet:

Stap 1. Inzicht creëren met een markt- en klantanalyse

Martijn: “Als eerste hebben jullie onze klantendatabase geanalyseerd en afgezet tegen de hele markt. Daaruit kwam heel mooi naar voren waar wij nu goed in zijn en welk type bedrijf ons weet te vinden. Op basis daarvan hebben we met ons team bepaald op welke bedrijven we ons gaan richten, zodat we gerichter kunnen opereren binnen ons ideale klantsegment.”

Stap 2. Focus aanbrengen door prospectdatabase te verrijken

Vervolgens is de complete klanten- en prospectdatabase van Arval ingeladen in de marktanalysetool van Company.info, Marktview. Martijn: “Dankzij de Marktview-tool kunnen we snel zien of onze prospectdatabase nog up-to-date is en gericht inspelen op veranderingen, zoals overnames of faillissementen. Ook checken we de kredietwaardigheid, zodat we geen tijd verspillen aan kansloze prospects.”

Stap 3. Doelgroepselecties maken voor marktbewerking

Onlangs heeft Arval de eerste campagne op basis van Company.info-data gelanceerd. Martijn: “Met Marktview selecteer ik precies de juiste doelgroepen, die ons marketingteam vervolgens importeert in LinkedIn. Daar targeten zij deze doelgroep heel gericht met specifieke content.”

Datadriven sales dankzij fleet & mobility data

Voor Arval zijn de fleetdata essentieel. Martijn legt uit: “Deze data omvat informatie over het wagenpark van bedrijven, zoals het aantal personenwagens en lichte bedrijfswagens, of ze fossiel of elektrisch zijn, hun bouwjaar, en voorspellingen over het aantal leaseauto’s. Deze voorspellingen zijn in 80% van de gevallen accuraat, wat ons helpt om effectieve datagedreven sales te realiseren.”

Ontdek de mogelijkheden

Wil jij ook diepgaand inzicht in elk wagenpark in Nederland en nieuwe groeikansen ontdekken? Bezoek onze website en ontdek hoe onze Fleet & Mobility Data jouw bedrijf kan helpen groeien. Of vraag vrijblijvend een persoonlijk adviesgesprek aan voor meer informatie.

Waarom kiezen voor Company.info?

Company.info biedt actuele informatie over ruim 3 miljoen bedrijven in Nederland. Denk hierbij aan financiële gegevens, concernstructuren, informatie over bestuurders en wagenparkinformatie. Onze data is niet alleen uitgebreid en actueel, maar ook specifiek afgestemd op de behoeften van de automotive branche.

Klik voor meer informatie op deze link of kijk op LinkedIn.

The post Gericht de juiste doelgroepen selecteren met Fleetdata en datagedreven targeting first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *