Drie Essentiële Digitale Marketingtechnieken voor Autobedrijven
Wil je meer potentiële klanten naar je autobedrijf lokken? Alles begint bij je online aanwezigheid.
Wil je weten hoe je meer gerichte klanten aantrekt? Aangezien 90% van de autoverkopen online begint, is dat de logische eerste stap.
Een geweldige online ervaring stelt hen in staat je voorraad in hun eigen tempo te verkennen en vertrouwen in je merk op te bouwen. Zodat klanten al dicht bij een aankoopbeslissing zijn als ze je showroom binnenlopen.
Maar hoe kun je je online aanwezigheid verbeteren om ervoor te zorgen dat je een ongelooflijke digitale ervaring levert? Als je onze presentatie op het Automotive Marketing Event in Rotterdam hebt gemist, daar heeft onze Head of Sales Europe, Amaury Gavaudan, meerdere digitale technieken geïdentificeerd die je zullen helpen je publiek te boeien, vertrouwen op te bouwen en je autoverkoop te stimuleren.
Techniek #1: Geoptimaliseerde website
Je website is eigenlijk je fysieke showroom, maar dan online. Hoe je auto’s worden weergegeven en hoe gemakkelijk het is om door je voorraad te navigeren, maakt of breekt de beleving van de klant. Als die ervaring frustrerend is en het te moeilijk is om te vinden wat ze zoeken, lopen ze misschien wel (virtueel) de deur uit.
Siteprestaties zijn essentieel voor kwaliteitsbeleving. Snelle laadsnelheden, overzichtelijke paginalay-out, werkende links en natuurlijk beeldmateriaal van hoge kwaliteit van elk voertuig zijn cruciaal.
Net zoals je een perfecte ervaring wil bieden aan bezoekers van je fysieke showroom met perfect gepoetste voertuigen en attente en deskundige verkopers, wordt eenzelfde soort beleving verwacht in je digitale showroom ofwel je website.
Techniek #2: Onberispelijk beeldmateriaal
Wanneer consumenten online onderzoek doen naar een gebruikte auto, is het belangrijk dat ze een goed beeld krijgen van de werkelijkheid van het voertuig: Hoe netjes is de auto? Wat is het profiel van de banden? Hoe versleten is het interieur? Allemaal terechte vragen bij het kopen van een gebruikte auto. De beste manier om deze specifieke kenmerken over te brengen is door middel van beeldmateriaal. Hoogwaardige afbeeldingen wekken vertrouwen en helpen klanten de auto grondig te beoordelen.
Techniek #3: Sterke & consistente merkuiting
Onberispelijk beeldmateriaal is belangrijk, maar beelden met sterke merkuitingen zijn nog effectiever. Sterke en consistente merkelementen – zoals logo-overlays, CTA’s, kentekenplaatinlays of zelfs merkachtergronden – zullen een grote impact hebben op je bedrijf en zorgen voor een sterkere merkherkenning en een grotere naamsbekendheid. Hiermee zorg je ervoor dat klanten je merk onthouden en associëren met kwaliteit.
Dit wordt nog belangrijker als je bedenkt hoe klanten online winkelen. Het is niet ongewoon dat klanten op verschillende digitale plekken aan je producten worden blootgesteld – van je website tot vermeldingen van derden, sociale media, displayadvertenties, retargetingadvertenties en Google VLA’s – allemaal voordat ze de showroom binnenlopen. Dit wordt een cross-channel digitale marketingstrategie genoemd en het is belangrijk dat je bedrijf bij elk contactmoment effectief wordt vertegenwoordigd. Een consistente digitale merkbeleving versterkt je merkherkenning en bouwt vertrouwen op wat uiteindelijk de doorslag kan geven bij een aankoopbeslissing.
Bij het online adverteren van gebruikte auto’s speelt hoogwaardig beeldmateriaal een grote rol in de bredere digitale ervaring. Van het presenteren van je voorraad in het beste licht tot het opbouwen van vertrouwen door voertuigen nauwkeurig weer te geven, met alle oneffenheden en al. Autobedrijven moeten de waarde van het investeren in een beeldverbeterende oplossing niet onderschatten. Wil je ontdekken hoe CarCutter je voertuigfotografie naar het volgende niveau tilt? Bezoek nu www.carcutter.com en ervaar het zelf!
The post Drie Essentiële Digitale Marketingtechnieken voor Autobedrijven first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!